4) YELKENLİYİ TANIMAK, ANLAMAK, KEŞFETMEK...


Tekne alınmıştı. Standart sezon (bordo altı) bakımı yapılmıştı. Tekne sudaydı. Nakil için sökülmüş yelken direği montajı sağlanıp seyre çıkılması gerekiyordu. Hem de acilen.

2019 Haziran ayı ilk günlerinde yelken ana direğini, bumbasını, cenova yelkenini, baş ıstıralyasını, çarmıh tellerini ve sair tüm yelken donanımını elden geçirerek montajını gerçekleştirdik. Ana yelkende onarımı gereken bir iki küçük gediği yamadık. Bumba'da mevcut olmayan ıskota bağlantısını gerçekleştirdik. Bayrak edindik ve makaralı sistemle ana direğe iliştirdik. Bumbanın kamyonla taşınma sırasında hasarlanan ana direk bağlantısını onardık. Tekne baş kısmına 80 cm kadar ahşap baston yaparak cenova yelken zemin bağlantısını 60 cm kadar ana direkten uzaklaştırdık. Cenova yelkenin çarmıh tellerine sürtünmesini engelledik. Bu iyileştirmeleri tekneyi ve yelkeni kullandıkça, ihtiyaçları belirledikçe, nasıl daha iyi olur düşüncemiz oluşunda toplam iki ay içinde gerçekleştirdik. Tabii ki arzularımız ve çabamız bitmedi. Elimizde var olan 4 bg gücünde dıştan takma motoru da kıçtaki motor askısına yerleştirince artık mavi ülkeye doğru yol almalıydık.

Tekne hazırlıkları sürerken hedefler belirlenmişti:
1) 2019 Haziran : Yedikule balıkçı barınağı civarında tekneyi, yelkeni, rüzgarı ve denizi tanıma seferleri yapılacak...
2) 2019 Temmuz : Teknemiz için orta uzaklıkta olan yola (Prens Adaları'na) sefer yapılacak...
3) 2019 Ağustos : Marmara Denizi'nde Yedikule Balıkçı Barınağının tam karşısına denk gelen karşı kıyıya (Esenköy - Çınarcık) seyahat edilecek...

Bu hedeflere ulaşılır ve yılın bitiminde yelken hevesi ideale dönüşmeye başlarsa, bu başlangıç teknesi ile vedalaşılarak Ege ve Akdeniz seyirleri yapabilecek büyüklük ve donanımda bir yelkenli edinilmeye çalışılacak...

İşte yol haritamız buydu. Bu ana ve yan hedeflerle ve tabii ki büyük hevesle rüzgara uyduk, yola çıktık.

Bundan sonrasında deneyimlerimizi paylaşmaya çalışacağım.

Dostluklar, 30.07.2019

 

Comments